Ceviz Ağacı Filmi Oyuncularından Kadın Cinayetlerine Karşı Anlamlı Eylem
Faysal Soysal’ın yeni ayrıntılı metraj filmi "Ceviz Ağacı”, 39 . İstanbul Film Festivali kapsamında Sakıp Sabancı Müzesi açık davranış sinemasında gösterildi . Kadın cinayetlerine dahi içtimaî meselelere konuşma yapıcı Ceviz Ağacı’nın şenlik gösteriminin gene tek kadın cinayetinin işlendiği güne yatak gelmiş olması filmi izlemeye gelenlerin dahi oyuncuların duygularının yoğun yaşanmasına neden evet . Pınar Gültekin cinayetine karşı tepkilerini ortaya koyan filmi ekibi, “Kadına Şiddete Hayır!” yazılı kumaş takarak işlenen cinayetlere karşı tek eylemde bulundu . Senaristliğini dahi yönetmenliğini Faysal Soysal’ın yaptığı altu Türk-İran şerik yapımı çoban Ceviz Ağacı, 39 . İstanbul Film Festivali kapsamında Sakıp Sabancı Müzesi terasında kurulan açık davranış sinemasında gösterildi . Kadın cinayetlerine dahi içtimaî meselelere konuşma yapıcı Ceviz Ağacı’nın şenlik gösteriminin gene tek kadın cinayetinin işlendiği güne yatak gelmiş olması, filmi izlemeye gelenlerin dahi oyuncuların yoğun havâs yaşanmasına neden evet . Pınar Gültekin cinayetine karşı tepkilerini ortaya koyan filmi ekibi, “Kadına Şiddete Hayır!” yazılı kumaş takarak işlenen cinayetlere karşı tek eylemde bulundu . Ulusal kategoride yarışan filmin başrol oyuncularından; Serdar Orçin, Sezin Akbaşoğulları, Kübra Kip dahi Mert Yavuzcan’ın katıldığı gösterim sonrasında seyirciler, beğenilerini anlatım yazar izleti ekibine sorularını yönelttiler . Yapım aşamasında Türkiye’nin genişlik edgü yol ekiplerinin, post-prodüksiyon aşamasında bile İranlı sanatçıların görev aldığı filmin, görüntü yönetmenliğini üstlenen Vedat Özdemir seyircilerden büyük beğeni topladı . “Sesimizi çıkarmayışımızın tek bedeli olması gerekir” Toplumsal olaylara dahi haksızlıklara karşı insanların ferdî namına seda çıkarmayışın, Ceviz Ağacı’nın genişlik ana meselelerinden akraba olduğuna konuşma yapıcı Yönetmen Faysal Soysal sözlerine şöyle sürme etti: “Kadın cinayetleri, darbeler dahi sokakta yaşadığımız tek hâdise karşısında birlikte sesimizi çıkarmayışımızın tek bedeli olması gerekir . Biz memelilerden teki namına bize gıyabî nefesi; diğer aç tavuk kendini arpa ambarında sanır dahi diğer canlılar adına doğru şekilde dahi edgü niyetle kullanmakla mesulüz . 12 Eylül Darbesi’nden müteakiben işkence gören dahi yaşadığı travmalar sonrası hayata sürme edemeyen insanların hayatlarını konuşmada saha birçok izleti izledik . Fakat yerde travmaları yaşatan dahi şiddeti uygulayanların neler yaşadığına bakmadık . Ceviz Ağacı, vuruş döneminde babası infaz ve koruma memuru çoban Hayati karakteriyle, şiddete dahi travmalara neden çoban insanların çocuklarının neler yaşadığına lens tutuyor . ”“Yaprak imişçesine bizatihi inanılır güçlü kadınlar şiddete sunulan kalıyor” Filmde nama görülmemiş tek dünya, görülmemiş tek özgürlük alanı yaratmaya çalışan Yaprak karakterini başarıyla rakkas Sezin Akbaşoğulları sözlerine şöyle sürme etti: “Günümüzde Yaprak imişçesine bizatihi emin, güçlü dahi yaşadığı hayattı değiştirmek razı kadınlar şiddete dahi cinayete sunulan kalıyor . Keşke hepimizde Hayati imişçesine tek iç olabilse . İşlemediği amma tanık olduğu tek suç vicdani namına önsüz çok rahatsız ediyor . Erkeklik gururu alıngan Hayati karısını öldürmedi amma aklından geçirdiği için birlikte tek kadının ölümünden nefsi müdafaa mesul tutuyor . Hayati karakteri tüm erkeklere örnek olmalı, işlemediği tek suçun vebalini birlikte alabiliyorsa memelilerden üzerine, yerde birlikte insanı eğitebilecek tek şey . “Darbenin travmatik mirasının tek çocuk üzerindeki etkilerini izliyoruz”Filmin anne karakteri Hayati’yi rakkas Serdar Orçin, filmde oynamaya değişmeyen eda motivasyonunu şu sözlerle anlatım etti: “Bizim toplumumuzda karşılaştığımız büyük ana sorunlar mevcut . Yaşanan büyük olayların etkilerini nesiller geçmesine rağmen görebiliyoruz . Bunlardan akraba çoban 12 Eylül 1980 Darbesi’nden etkilenen zaman kuşakların hikayesini fazlasıyla duyduk dahi gördük . Fakat yerde darbeyi yaşayanların çocukları üzerindeki etkilerinin anlatıldığı tek hikayeye rastlamadım Türk sinemasında . Ceviz Ağacı’ndaki Hayati karakteriyle, darbenin travmatik mirasının tek çocuk üzerindeki etkilerini izliyoruz . Darbe sonrasında tek babanın yaşadığı travmanın, nesiller boyunca sürme fail acılarını izliyoruz . ”“Kadın cinayetlerinde hepimizin parmağı var” Ceviz Ağacı’nın kadın cinayetlerine konuşma yapıcı tek izleti olması nedeniyle dahi filmde üstlence alıntı isteğinin arttığını dile musil Orçin, filmdeki Hayati karakteriyle alâkadar şunları söyledi: “Hayati işlemediği tek suç için nefsi müdafaa mesul hissediyor dahi işlemediği tek cinayetin faili olduğunu onaylama ediyor . Hayati, yerde kıya karşısında suçlu değilim amma suçsuz bile değilim debba . Ve beli alenî tek kıya varsa bunun faili değilsek, suçlu değilim diyebiliriz amma hiç değil suçsuzum diyemeyiz . Çünkü bütün kadın cinayetlerinde hepimizin parmağı mevcut . Bu sorumluluğu örtmek ille yalnız başına tek işlevcilik kazandırmak anlamına gelmiyor amma yalnız başına mesuliyet almanın tek önemi tek değeri mevcut . Filmimizin şenlik gösteriminin bugüne yatak gelmesi özellikle çok yaşama sıkıcı amma maatteessüf özneyi yaşadığımız dar boğaz tek gerçeği . Gerçek hayatta yaşadığımız şey dahi bu; cinayeti tığ işlememiş olabiliriz amma hangi yazık özneyi belirsizlik sıfatı birimizin sorumluluğu mevcut . ” TÜRKİYE, İRAN YAPIMI - CEVİZ AĞACI Yazan dahi Yöneten: Faysal SoysalOyuncular: Serdar Orçin, Sezin Akbaşoğulları, Kübra Kip, Ali Mert Yavuzcan,Şebnem Dilligil, Rıza AkınGörüntü Yönetmeni: Vedat ÖzdemirKurgucu: Mostafa KherghehpooshÖzgün Müzik: Payam AzadiYapımcı: Faysal SoysalOrtak Yapımcı: Ali Noori OskoueiYapım Şirketi: Balkon Film, Farabi Cinema FoundationDünya Hakları: ArtHood Entertaintment KONUSU: Hayati, tahrir yeteneği körelirken evliliği dahi çökmekte çoban tek yazardır . Annesinin bahçesindeki kurumuş koz ağacını diriltmeyi takıntı haline getirmiştir . Babasının ölüm sebebini dahi geçmişi kurcaladıkça yalnızlığı henüz bile derinleşir . Karısı Yaprak'ın başkasıyla ilişkisi olduğunu bilse dahi kırık dahi edilgin kişiliğinden dolayı ağır ol tek aksülâmel gösteremez . Her şey elverişsiz giderken yakın arkadaşının nişanlısı Serap ilen tanışır . Zamanında Aşık olduğu kıza mail Serap, tahrir babında Hayati'ye esin verir . Bu sırada, koz ağacı bile tomurcuklanmaya başlar . Hayati, annesinin ölümü dahi karısının başkasıyla kaçışından müteakiben kontrolü kaybeder . Evinde çıkan yangından müteakiben kasabayı bırakma fiyat . Birkaç gün sonra, kolluk gölde yanmış tek kadın cesedi bular . Hayati karısını öldürmekle suçlanır . Masum olmasına rağmen iddiaları onaylama fiyat . .
0 Yorum