Günay: Ülkemizde sinemayı destekleyecek tek müessese bulunmayan
Kültür, Sanat dahi Yaşam-Meltem HasipoğluHaber Kıbrıs Kültür, Sanat dahi Yaşam’ın yerde haftaki konuğu Müge Günay, Günay ilen Kıbrıs’ta dram dahi sinemayı konuştuk . SORU: Sizi tanıyabilir miyiz?MÜGE GÜNAY: Girne Amerikan Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde öğretim görevlisiyim . Tiyatro eğitimim için gittiğim Türkiye’de tiyatro, sıra dahi alan projelerinde üstlence aldıktan müteakiben adaya arka döndüm . 6 kısa izleti yönettim . Her akraba uluslararası festivallerden seçki bağlaç basamak aldı . 5 yıl önce adadaki alan dahi uzgöreç sektörünün gelişmesi dahi ilerlemesine katkı sağlamak için Kıbrıs Türk Sinema Televizyon Derneği’nin kurulmasında öncü oldum . Bu bağlamda, Uluslararası SİNEVİZYON Film Festivali’ni başlattık . Şu zihin festivalin KKTC düzenleme başkanlığını yürütüyorum, aynı zamanda kısa izleti çekmeye niyetlenen gençlere dayanak oluyorum . 2-Sizi kısa şenlik filmlerinizle tanıdık . Yönetmen namına sürdürmekte olduğunuz çalışmalarınız mevcut mı?MÜGE GÜNAY: Artık kısa izleti çekmiyorum . Web TV kanalındaki tek programın yönetmenliğini yapıyorum . Bundan müteakiben çekeceğim izleti ayrıntılı metraj olacaktır . Bu bile maliyet sorununun çözülmesine bağlı . SORU: Kıbrıs Türk Sinema Televizyon Derneği Kurucusu dahi Başkanı, aynı zamanda bile Uluslararası Sinevizyon Film Festivalinin Başkanısınız . Festival çalışmalarınızdan bahseder misiniz?MÜGE GÜNAY: Bu yıl festivalin 5 . ’si düzenleniyor dahi yerde yıl “Kubilay Cicibaba” ödülleri sahiplerini buluyor . Festivali, adada sinemanın gelişmesine katkı sağlayan büyüklerimize saygı amacıyla belirsizlik sıfatı yıl tek emekçimizin adına düzenliyoruz . Ayrıca yerde yıl başvuru gelirinin tümü Altın Patiler’e verilmiştir . Festivalin özellikle adada uluslararası izleti festivali eksiğini kapaması özellikle kısa bağlaç dokümanter izleti çekimlerinin desteklenmesi özellikle dahi tek büyüğümüzün adını görülmemiş nesillere sezdirmek genişlik büyük arzumuzdur . Ayrıca, bunun toplumsal mesuliyet projesi haline gelmesi genişlik büyük temennimizdir . Ülkemizin adını bugüne büyüklüğünde 98 ülkede duyurduk . Daha bile büyümek için jüri üyelerini uluslararası seçmeye değişmeyen verdik . Uluslararası belirlenen şenlik jürisinde yerde yıl İspanya, Türkiye, KKTC, İran, Estonya dahi Azerbaycan’dan üyelerimiz bulunmaktadır . SORU: Kıbrıs Türk Sinema sektörü şenlik filmleri dışında dünyaya sağlam açılamıyor . Sizce bunun nedeni nedir? Sizin sektöre katkı sağlayacak öneri bilinen bile projeleriniz nelerdir?MÜGE GÜNAY: Bir ülkede sinemanın gelişmesi öncelikle artdil ülkenin mevki politikasına bağlıdır . Sanatı, sinemayı, sporu teşvik fail ülkelerin sinemaları gelişir . Ne yazık özneyi bizim ülkemizde sinemayı destekleyecek tek daire/kurum/kuruluş bulunmamaktadır . Bu bile yüksek maliyetler mucip tecimsel kaygıları çoban alan filmlerinin çekilmesine mâni teşkil etmektedir . Sanat filmleri tecimsel kaygıdan ırak olduğu için henüz bağımsızdır dahi içerik bakımından uluslararası birçok ülkede seçkiler alabilir . Ancak gişe geliri gayrikabil film, alan salonlarında gösterime girememektedir . Gişe kazancı sağlayabilecek tek izleti dahi yüksek maliyettedir . Bu veçhile henüz düşük bütçelerle çekilebilen yalnız natürmort itibarıyla değerli çoban filmlerimiz festivallerden başarıyla çıkmaktadır . Vizyona girebilecek nitelikteki tecimsel filmler ise, baştan bütçe yetersizliği yüzünden rafa kaldırılmaktadır . Bu noktada öneri öncelikle mevki büyüklerimizedir; Sinemanın gelişmesi için çabucak tek kat kurulmalı dahi kifayetli bütçe sağlanmalıdır . Bu noktada, yerde bütçenin dahi kişi tek şekilde dağıtılması önemi çok büyüktür!SORU: Oyunculuk eğitimi örtmek sebep önemlidir? Oyuncu dönüşmek isteyenlere tavsiyeleriniz neler olabilir?MÜGE GÜNAY: Oyunculuk, senaryoda kâtib tek karakterin analizinin yapılarak ortaya çıkartılması bağlaç canlandırılması aynı zamanda yerde duygunun izleyiciye aktarılmasıdır . Oyunculuk eğitimleri danstan şana, seciye analizinden sinema yorumlamaya, diksiyondan ana oyun eğitimine, alıcı açılarından ölçeklerine, etiğe büyüklüğünde birçok zeminde kişinin nefsi müdafaa geliştirmesini sağlar . Eğitim almamış tek kişi senaryoyu yalnızca okuyucu dahi ihtimal oyun ezberler yalnız çalışma henüz önemlidir . Kişinin alıcı açılarını bilmesi, oyunculuğunu kısması, karakteri ortaya çıkartması, sahnedeki duruşu, sesini kullanması dahi henüz birçok ayrıntı yerde eğitimlerde verilir . Bu veçhile eğitimi yok kişilerin başarılı olması çok bile emeksiz değildir . Ne yalnızca kabiliyet kişisel başına önemlidir, hangi dahi dış görünüş . Oyuncu dönüşmek isteyenlere genişlik önemli tavsiyem edgü tek gözlemci olmaları, seciye biriktirmeleri dahi mutlaka tek eğitim alarak kendilerini geliştirmeleridir . .
0 Yorum