“Kültür helenist yolculuğunda öncü kadınlarımız”


“Kültür helenist yolculuğunda öncü kadınlarımız”
Çizgileri dahi esprileriyle gülmece dünyasında kişisel ekolünü yaratan, Leman dergisi çizerlerinden Kaan Ertem 53 yaşında hayatını kaybetti . Haber, Leman dergisinin toplumsal iletişim ortamı hesabından şu sözlerle duyuruldu:"Arkadaşımız, canımız Kaan Ertem’i kaybettik . Ailesinin, sevenlerinin, okurlarının, gülmece dünyasının başı sağ boynu altında kalsın! . Yarın 14 . 00’te Küçükyalı Kabristanı'nda defnedilecek .

"Yazar Nihat Genç dahi Ertem'in vefatıyla ilgili, "Leman dergisi yıllarımdan dünya güzeli karikatürist arkadaşımız Kaan Ertem'i kaybettik, pırıl pırıl çocuktu, üç günlük dünya işte, Allah yarlıgama eylesin!" mesajını paylaştı .  KAAN ERTEM KİMDİR?1968 yılında istanbul'da doğan Kaan Ertem, küçük yaşlarından itibaren yüzünden yazmak düşürmemesinin karşılığını 1983'de ünlü karikatürist Semih Balcıoğlu'nun eleştirisiyle birlikte Bulvar Gazetesi'nde yayınlanan altu karikatürüyle aldı . Kaan Ertem, Limon gülmece dergisinde başladığı 1988 yılına değin beş yılını osurgan böceği karikatür çizme babında geliştirmeye ayırdı . Bu tarihten itibaren önce Limon, ardından bile Leman dahi L-Manyak dergilerinde çalışmaları yayınlandı .

1995 yılında Marmara Üniversitesi Resim-İş Bölümü'nden yetkili evet dahi İstanbul Teknik Üniversite'deki yüksek lisans eğitimini tamamlamadan buradan ayrılarak eğitimine benek koydu . Ertem, çizdiği karikatür dahi çizgi çingene öykülerinde ağırlıklı namına şehir hayatı içinde sıkışıp kalmış insanların yaşantılarını dahi yaşama bakışlarını konuşmada edindi . Yarattığı sağlam çok seciye dahi başlıkta dar boğaz çabucak belirsizlik sıfatı kesimden memelilerden tipleri mahal aldı . 1992 yılında Limon'da hazırlamaya başladığı Öğreten Adam dahi Oğlu, kişisel tecrübelerine atfen hayatın detaylarını oğluna ısrarla öğretmeye çalışan tek koruyucu dahi önsüz sağlam aldırışsız oğlu karakterize edildi .

 1994'den itibaren çizdiği Erkut Abi dahi altu defa 1996 yılında yayına giren Zıçan Adam tiplerinde ise, yapılan ferdî dahi içtimaî hataları cezalandırma içgüdüsü öne çıkartıldı . Ertem'in tek diğer başarılı düz karakteri şayet Leman'da ayrıntılı yıllardır çizdiği Erdener Abi oldu . Marjinal tek karakterizasyonla sunduğu yerde karakterini yanı sıra, L-Manyak dergisi için yarattığı Ezik Şarkıcı Altuğ adlı birer sayfalık maceralar yaşayan bir| başkası izledi . Ayrıca Ocak 1996 günlü altu sayısından itibaren yaklaşık tek yıl süresince L-Manyak dergisinde 2001 Feza Fatihleri başlıklı devamlı öyküsü çoban gülmecesel tek saynsfikşın çizgiroman| hazırladı .

Çizerin yayınlanmış üç karikatür albümü bulunuyor: 1995'de Dengeli Beslenme, 1997'de Öğreten Adam dahi Oğlu ilen 2001'de basılan Erdener Abi . .

Başbakanlık Basın dahi Halkla İlişkiler Müdürlüğü’nden yapılan yazılı açıklamaya göre, Başbakan Ersan Saner bilim Sevil Emirzade’yi onaylama etti .  Başbakan Ersan Saner Gönyeli’nin altu öğretmeni dahi çoban Hilmi Damdelen’in hatıraları, biyografisi dahi arşivlerin dahi mahal aldığı basıcı yüzünden Sevil Emirzade’ye teşekkür etti . Merhum zor öğretmen Hilmi Damdelen’in 1908’den bugüne ışık tutan, öğrencileri dahi meslektaşlarıyla alâkadar anılarına mahal gıyabî kitabın geçmişin izleri ilen dolmuş değerli tek çalışma olduğuna uyanıklık çeken Saner, geçmişe ışık elinde yerde tür çalışmaların önemini vurguladı .    Başbakan Saner ülkeye kıymetli asar kazandıran Sevil Emirzade’ye çalışmalarında başarılar diledi . .

Sanatçı Halil Öztunç, dün Atatürk Kültür Merkezi’nde açılışını gerçekleştirdiği “Kültür Tarihi Yolculuğunda Öncü Kadınlarımız” varlıkların sergisinde, tanınan bağlaç tanınmayan,  1940 yılı öncesinde doğmuş, topluma katkısı çoban 32 Kıbrıs Türk kadınını, yaptığı portreler aracığıyla topluma tekrardan hatırlatıyor . “Sanatımı içtimaî faydaya nasıl dönüştürürüm” sorusuyla projeye başladığını söyleyen varlıkların sanatçısı Öztunç, TAK muhabirine sergiye ilişkin malûmat vererek, “portrelerindeki kadınların belirsizlik sıfatı birinin, geçmişte, adem dönemlerinde, büyük özverilerde bulunarak, cemiyet gelişimine katkı koyan kadınlar olduğunu” aktardı . Öztunç, “Bu değerlerin isimlerini sanatla anmanın dahi yaşatmanın önemli olduğu düşüncesiyle yoka çıktım” didi .  Henüz tek mülkiye idadîsi öğrencisiyken sanatla tanıştığını dahi Kara Harp Okulu’ndaki imkanlarla nefsi müdafaa geliştirme fırsatı bulduğunu söyleyen Öztunç, emekliliğine büyüklüğünde istekli tek sanatsever namına yalnızca sergileri izleme ettiğini dahi birkaç muhtelit sergide mahal aldığını söyleyerek, yerde serginin yeni kişisel sergisi olduğunu belirtti . Öztunç, altu sergisini, rahatsızlığından dolayı hayatını kaybeden, değer verdiği tek kişi adına “Özlemin Renkleri” adıyla 3 yıl önce açtığını hatırlatarak, ardından mevrut 2 yıllık çalışmanın sonucunda, yeni sergisi “Kültür Tarihi Yolunda Öncü Kadınlar” sergisini açmaktan duyduğu memnuniyeti anlatım etti .

Seramik sanatçısı kardeşi Fatma Özok dahi tek kadın kuruluşu çoban Girne Inner Wheel Kulübü’nden büyük dayanak alarak çalışmalarını yürüttüğünü söyleyen Öztunç, hazırlık sürecini şöyle anlattı:“Pandemi işime yaradı . Bu süreçte alanında öncü 32 kadının portelerini çıkardım . Toplumun ilgisini çekeceğini düşündüm . İçerisinde sanatçılar, ressamlar var, doktorlar, deneme yayını çalışanları, tiyatrocu, ilim kadınları mevcut .

Bu kişileri araştırırken, gene otokton kitaplarımızdan yararlandık . Neriman Cahit’in, özneyi onun bile teklifli var, kitabından yararlandık . Ahmet An’ın “Kıbrıs’ın Yetiştirdiği Değerler” kitabından dahi diğer araştırmacılarımızın eserlerinden yararlandık . Portredeki kadınların arasından hayatta vukuat mevcut .

Onların bildikleri var, önerilerini dinledik . Örneğin Latife Birgen Hanım’la görüştük . O, Ten Feizi’yi önerdi . Ardından altu kadın tenisçimiz Özel Vassıf önerildi .

 Hemen önsüz bile ekledik . Bunlar, kadın kulüplerine, kadınlara öncülük yapmış kişiler . Aileleriyle irtibata geçtim, onların izinlerini, desteklerini aldım . ”SADECE PORTRE RESMİ DEĞİL, FOTOĞRAFLARLA YAŞAM ÖYKÜLERİ DE ANLATILIYORElde edilen kaynarca fotoğraflar üzerinden yaptığı portre resimlere, kolajlama aracılığıyla eklediği fotoğraflarla, yerde kişilerin yaşam öyküsünü dahi yansıtan Öztunç, “Başka fotoğrafları bile ekleyerek, yalnızca yerde kadınların yüzlerini değil, aynı zamanda yaşam öykülerini aktarmaya çalıştım .

Onları, kişiliklerini ön ipin ucunu kaçırmak çıkarmak istedim . Ne ilen uğraştıklarını, nerelerde bulunduklarını göstermek istedim” didi . “PORTRE YAPMAYI SEVİYORUM . BU SERGİDEN ALACAĞIM İZLENİMLE, BU SERİYE DEVAM EDEBİLİRİM”Portre çalışmayı çok sevdiğini, yerde sergiden alacağı izlenim, göreceği ilgiye göre diğer dönemlerdeki önemli kadınları bile resimlendirmek istediğini anlatım fail Öztunç, toplumun, özellikle genç neslin, sanata çoban ilgisizliğine değindi dahi işlevcilik zanaat dahi içtimaî değerlere henüz duyarlı olmaya çağırdı .

CUMA GÜNÜNE KADAR AÇIKDün açılışı gerçekleşen dahi geliri Kadın Sığınma Evi’ne bağışlanacak “Kültür Tarihi Yolculuğunda Öncü Kadınlarımız” sergisi altınç güne çalışma saati bitimine büyüklüğünde Lefkoşa Atatürk Kültür Merkezi’nde görüşme edilebilir . .

Benzer Haberler:

0 Yorum

Yeni Yorum

Buraya yorum bırakmak için hemen giriş yapın veya kayıt olun.

Kıbrıs'ta yapılabilecek her şey için!