Güner Özkul: Babam parayı hiç düşünmeyen tek insandı


Güner Özkul: Babam parayı hiç düşünmeyen tek insandı
Babası Münir Özkul’un aşk dolu, anlayışlı dahi toleranslı olduğunu anlatım fail Güner Özkul, “Bütün artdil karı filmlerinin hazırlık dahi çekim aşamalarında beni dahi yiyecek imişçesine yanında taşıdı . 1975’ten festekiz tüm artdil filmlerin setinde bulundum, yerde kanımca inanılmaz tek eğitim oldu” açıklamasını yaptı . “BABAMIN BİR GÜN OLSUN ÖNÜNE YEMEK GETİRİLMEDİ”Güner Özkul, film sektöründeki varlığını babası dahi annesinden (Suna Selen) aldığı iş ahlakıyla sürdürdüğünü anlatım ederek, şunları söyledi:“Film setlerinde babamın tek gün boynu altında kalsın! önüne aşındırmak getirildiğini hatırlamıyorum . Her vakit için sıraya girmiştir, yemeğini almıştır . Babam eşyasını kişisel taşımıştır . Biz bugün tek sıra bağlaç filmde üstlence aldığımız vakit kostüm görevlisi bizi arıyor bedenimizi dahi bacak numaramızı soruyor . Tabii özneyi yanımızda yular tek şeyler götürüyoruz amma artdil arkadaşlar maksut üstlence için bize kıyafetleri ayarlıyor . Halbuki annem, babam belirsizlik sıfatı şeylerini kendileri ayarlardı . Bugün annem hâlâ çalışıyor, salonunda beş adet eşek dolusu kıyafeti mevcut . Madam kıyafetinden parasız kadına, köylüden İstanbul hanımefendisine belirsizlik sıfatı türlü kıyafet . O dönemde oyuncular sinema üzerinde yönetmenle beraberce ayrıntılı süre çalıştıkları için seciye hakkında çok henüz malûmat sahibi olurdu . O doğrultuda kişisel hazırlıklarını yaparlardı ki, kanımca yerde çok önemli tek şeydi . ”Hem Münir Özkul’un özellikle dahi Suna Selen’in aksamayan aç tavuk kendini arpa ambarında sanır olduğuna dikkati çeken Güner Özkul, babasının kendisiyle geçirdiği vaktin ablası dahi ağabeyine göre henüz çok olduğunu söyledi . “PARA HİÇ UMURUNDA DEĞİLDİ”Münir Özkul’un ‘Hababam Sınıfı’ filmindeki rolü öneri edildiğinde “15 yıldan müteakiben altu kez başrole nitelik tek üstlence geldi” diyerek, nama salık verdiğini nâkil Güner Özkul, şu bilgileri verdi:“Babam ‘Rıfat Ilgaz’ın ‘Hababam Sınıfı’ niteleyerek tek oyunu var, oradaki öğretmen rolünü verdiler’ didi . ‘Kaç kaçlık alacaksın baba?’ dedim . ‘Bilmem, sormayı unuttum’ niteleyerek karşılık cömert . Para hiç umurunda değildi . O büyüklüğünde heyecanlanmış dahi ongun olmuş özneyi . Babam parayı hiç düşünmeyen tek insandı . 1992’de mankenlik yaptığım yıllarda tek arkadaşımdan aldığım borçla Cihangir’de tek bahçe katı aldım . Bu benim için önemli tek şeydi . ‘Baba, saçta aile aldım’ diye yanına gittim . ‘Ne lâzım vardı kızım?’ didi . Böyle tek anlayışı vardı . ”“İzleyicilerin birçoğu babamı sinemadaki 7-8 filmiyle biliyor . O, 7-8 film, 7-8 1000 izleti etkisinde tek döneme damgasını çapul yapımlar . O filmlerden önce babam kulis tek devmiş . Kimse artık bilmiyor . Çünkü dram üretildiği anda tüketilen tek şey olduğu için ihtimal önemsiz ufak tefek fotoğraf bilinen bile birkaç parça içinde ola amma hanigillerden bunun dışında bunu değerlendirebilecek dahi hakkını verebilecek tek izleyici bulunmayan . Çünkü babamı genişlik bitimi sahnede sağîr bölüm artık 60 yaşın üstünde . Dolayısıyla gençler önsüz filmleriyle yalnız bilebiliyor . ”Güner Özkul, babasının canlandırdığı roller arasında ‘Kel Mahmut’ karakterini çok sevdiğini belirterek, karı babası, marangoz, sütçü, ‘Yaşar Usta’ imişçesine rollerinin dahi çok sevildiğini dile getirdi . Münir Özkul’un kılık kıyafetine önem berin birisi olduğun işaret fail Özkul, “Koleksiyoncu tek insandı . Resmi çok severdi . Özellikle izlenimci ressamları, Fransız ressamların etkisinde kalmış Türk ressamları çok severdi . Mimaride Art Nouveau dönemini çok severdi . Sürekli birlikte yürüyüşlere çıkardık . ‘Şu kapının kulpuna bak, şuradaki ferforjeye bak’ niteleyerek anlata anlata gezdirirdi beni . Her gün çocuğunu gezdiren aç tavuk kendini arpa ambarında sanır nasıl kaput götürüyorsa tığ dahi babamla çocuk seversen beşikte, koca seversen döşekte dolanırdık . Bu anlamda çok farklı tek çocukluğum oldu” niteleyerek konuştu . “MUHASEBECİLERİNDEN ÇOK KAZIK YEDİ”Özkul, dönemin Film-San Vakfı Başkanı Ümit Utku’nun çabalarıyla babasının zor olduğunu dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü:“Babam kazanç işlerinden anlamadığı için aynı zamanda muhasebecilerin dahi kazığını çok yemişti . Sonradan Film-San Vakfı’ndan zor evet . Emeklilik bugün aslında gündemde çoban tek konuşmada . Emeklilikle tek kez tek yükümlülükten kurtuluyorsunuz, ödemeleriniz azalıyor . Bir yandan bile azot bile olsa tek geliriniz oluyor . Babam zor olduktan müteakiben hayatında çok şey değişti . Babam zor olduğunun farkında birlikte değildi amma artdil zamanki eşi Umman Hanım, babam için işlerin kolaylaştığını başkalık fail dahi tüze fail kişiydi . Dolayısıyla saçta şunun bile altını çizmeyi çok isterim . Herkes tarafıma ulaşabildiği dahi babamla alâkadar tek takım şeyleri tarafımdan öğrendikleri için ‘Babanıza siz çok edgü baktınız, çok say harcadınız’ debba . Tabii özneyi elimizden geleni yaptık amma genişlik büyük emeği, genişlik büyük bakımı, eşi Umman Hanım sağladı . Babam öldüğünde aşağı yukarı 40 senedir beraberlerdi . Dolayısıyla hanigillerden kırk yıl gözü imişçesine baktı babama . Yemedi yedirdi, içmedi içirdi . Bütün kişisel kredilerini babam için kullandı . Onun hakkını ödemek çok yüküm . Çocukları namına tığ babamın osurgan böceği yerde büyüklüğünde habib tek insanla karşılaşabileceğini düşünemezdik . ”Güner Özkul, ayrıca duayen sanatçı annesi Suna Selen ilen ‘Yıldızların Gölgesinde Ağlamak’ oyunuyla dram sahnesine çıkmaya sürme ediyor . (AA) .

Benzer Haberler:

0 Yorum

Yeni Yorum

Buraya yorum bırakmak için hemen giriş yapın veya kayıt olun.

Kıbrıs'ta yapılabilecek her şey için!